fredag den 16. marts 2012

Tang toptrimmer det humane immunforsvar



Nogle gange kan det i ens eget univers godt være sådan, man får svaret på en mail til én, der også bliver delt med nogle andre, men man synes alligevel man vil gøre det samme tilgængeligt for en bredere publikumsskare, om nogen iøvrigt kunne finde det egnet som interessant læsning.

Sådan har jeg det lige nu med en mail, jeg har skrevet til én jeg kender:

Tak for at være blevet udnævnt til at være en autoritet på området at høste tang selv for at have det med i maden sin. Jeg kan supplere med, siden vi sidst har talt sammen er jeg blevet autoriseret af selveste FVST (Fødevarestyrelsen) til at drive firmaet
Nordisk Tang Thorkil Degn Johansson.
En af aktiviteterne i mit firma er som du nævner, at undervise andre mennesker i hvordan man forsvarligt, - også bæredygtighedsmæssigt set, - høster sin egen tang til et årsforbrug med i maden på én og samme dag.
Jeg holder også foredrag om det og agter at tilbyde lektioner i at bruge det i sin madlavning,
udover al den inspiration jeg tilbyder i min gratis kogebog om tang og alt jeg gør på nettet for at give OBS om det i en strid strøm.
Jeg er ik' bar' mig og min succes. Jeg er en af spydspidserne for et internationalt samfund af forskere, læger, tanghøstere, sælgere og tangentusiaster i det hele taget. En slags spirituel familie der til fælles formål har at få sat 1-2 gram tørret tang med ind i maden man ynder at se på sit hverdagsspisebord igen, som det var helt tilbage til tidlig palæolitisk tidsalder helt frem til slutningen af vikingetiden, hvor den katolske kirke satte en, om ikke stopper op for det, så en kraftig hæmmer der dømte det ude som elendig fattigmandskost, der iøvrigt i deres øjne gjorde os hedninge til djævleyngel der ik' gad at opsøge den katolske kirkes gudstjenester om søndagen. LOL ;-)
Helt kort fortalt er forudsætningen for at det humane immunforsvar kan håndtere situationerne korrekt, at der er den lille bitte smule tang med i hverdagsmaden man foretrækker hver især.
Har det været fraværende hele livet er det jo ældre man bliver årsag til, at immunforsvaret kun evner at udnytte omkring 10% af sin fulde kapacitet. Det er slet, slet ikke nok til at danne bolværk mod den tsunami af afskygninger af sindslidelser o.a. der er ind over os lige nu, incl. såkaldt autoimmune sygdomme, hvor det er selve immunforsvaret der er sygdommen.
Heldigvis er det sådan, immunforsvaret støt og roligt tager flere og flere procent af sin kapacitet i anvendelse, lige fra den første dag man begynder at integrere tangen med i hverdagsmaden morgen og middag og sjældent om aftenen, af og til til natmad.
Det er derfor jeg har så overmåde travlt med at lære mine kundskaber fra mig.
Der er simpelthen god brug for dem til at dæmme op for dén tsunami og tvinge den tilbage.
We are perfect healthy with divine vitality. Yes we are and will be. Again :-)

Nordisk Tang Thorkil Degn Johansson