lørdag den 24. november 2012

Velsmagende snaps af spiselig savtang


Når man i sit eget univers hele tiden arbejder med spiselig tang må man være åben for, det endnu er på udforskningsstadiet, altså at tingene kan finde på at opføre sig anderledes end man troede, baseret på erfaringer fra tidligere forsøg. Som det legebarn jeg stadigvæk er, synes jeg jo, det er hammerfedt, jeg får noget mere at forholde mig til end jeg allerede kendte.

Hypotesen om den her tangsnaps, baseret på eksperiment med Langfrugtet klørtang, var, den i sig selv ej smagte særligt godt, men virker sofistikeret eminent som smagsfremhæver og som dæmper af grim spritsmag.

Savtangssnapsen synes at have et lavere indhold af glutamat, stoffet der har meget smagsforandrende egenskaber.

Til gengæld smager snapsen trukket på savtang rigtig godt i sig selv. Det er svært at beskrive smagen, da den er så ny. Men jeg har haft en kollega til at teste af sammen med mig, det smager bedre i sig selv end den anden. Han er en mand der tør sige sin ærlige mening selv om det måske ik' li'e var dét jeg godt gad høre.
Søren synes også savtangssnapsen smager interessant godt :-)

Forøvrigt nyder jeg rigtigt meget gløden der er i Savtangssnapsen, når vintersolen skinner lige gennem flasken :-)