søndag den 14. februar 2016

Dr Natasha Campbell-McBride taler om det Psykologiske Tarmsyndrom ♥ Hvorfor maden er den bedste medicin ♥

Jeg har tidligere her på bloggen
undret mig over, hvad jeg
har kaldt at blive
"fødevarehøj",
kort tid efter
at have spist
noget mad
med spiselig tang i.
Senest skrev jeg,
at det synes at være fordi,
tryptofan i tangen
omdannes til den
naturlige lykkepille
serotonin.


Efter at have hørt
Natasha Campbell McBride
på videoen, undrer jeg
mig ikke længere.
Hør hende knivskarpt
fortælle om forskellen
på den sunde tarmflora
og den syge tarmflora
og hvordan enhver
kan helbrede
sig selv
ved hjælp
af kosten.
Hør hende fortælle,
vi er født til at være
lykkelige og personligt
succesrige.
Den optimalt
sunde tarmflora
producerer
en rigdom
af serotonin,
dopamin
og endorfiner.
Naturlige lykkestoffer
det er mere end trist
at undvære ...
Natasha nævner ikke tang
med ét ord.
Men fra anden side
véd jeg, at hun
anbefaler tang
til hendes patienter,
for dets evne til
at styrke
de velgørende bakterier
og styre, at de skadevoldende
bakterier bliver
holdt "på plads".
Det sker i kraft
af især de brune
tangtypers
eget immunforsvar.
20 naturlige
kemiske kampstoffer
udviklet af tangen
i havet, for at
sikre sig mod
infektioner
af harmfulde
bakterier,
virus og
svampesporer.
For øvrigt er det
inspirerende
at høre hendes defination på,
hvad forskellen er på
opbyggende og nedbrydende kost.
Happy to be High
on Nutrion
♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥